Inwestowanie Biznes Pieniądze

Jak przekonać inwestora?

Jak przekonać inwestora? - 1 2024

Aby rozwijać swój biznes i korzystać z pojawiających się możliwości, potrzebujesz środków finansowych. Od jakiegoś czasu szukasz inwestorów i nie było łatwo wybrać tego, który pozwoli Ci iść dalej. Poprosiłeś o wiele porad, zrobiłeś wiele badań zarówno w Internecie i z innymi przedsiębiorcami.
W końcu udało Ci się umówić na spotkanie z inwestorem. Teraz musisz go przekonać, żeby Ci zaufał i sfinansował Twój projekt, a Ty jesteś przytłoczony mnóstwem pytań. Aby odnieść sukces w tym ważnym spotkaniu, oto kilka wskazówek.
Po pierwsze, zrób kilka badań. Dowiedz się czegoś o inwestorze. Jakie są obszary jej działalności? Ile udziałów ma w swoim portfelu? Następnie skup się na elementach Twojej teczki i zespołu. Na koniec przygotuj się do spotkania. Odpowiedz na pytania, które posłużą Ci jako wskazówki:
Jak skompletować swoją teczkę? Jak zaprezentować swój projekt biznesowy? Na jakie kryteria powinieneś położyć nacisk i jak je uszeregować? Jakich dźwigni powinieneś użyć, aby skłonić ich do zainwestowania w Twój projekt? Jak określić wartość firmy? Jakie są przewidywane warunki wyjścia? Jak radzić sobie ze stresem? Jak to podsumować?

Szczegółowo przygotuj dossier.

To wizytówka Twojego projektu, ujawniająca Twoje opanowanie rynku i zawodu. Składa się z biznesplanu, wprowadzonego przez streszczenie i uzupełnionego tabelami finansowymi (rachunek zysków i strat, koszty stałe, inwestycje, plan przepływów pieniężnych, WCR, itp.)
Z doświadczenia wiemy, że te założenia się nie sprawdzą! Nie zapominaj, aby zawsze podawać źródła podanych informacji. Dostarcz również załączniki na poparcie swoich twierdzeń. Wreszcie, uważaj na prezentację, ale nie przesadzaj z nią.

Zespół, przygotuj cechy i umiejętności każdego z członków.

Stanowi to integralną część biznesplanu i jest czynnikiem decydującym dla inwestora. Dołącz swoje CV, jak również CV każdego z partnerów lub współpracowników projektu. Opisz rolę każdej osoby i podkreśl jej mocne strony, umiejętności i komplementarność w odniesieniu do projektu.

Spotkanie, kluczowy moment.

Znajdujesz się w sytuacji „sprzedażowej”. Twoim celem jest przekonanie inwestora o opłacalności Twojego projektu i zdolności zespołu do osiągnięcia sukcesu. Może Ci towarzyszyć jeden lub więcej partnerów. W swojej prezentacji kieruj się entuzjazmem i siłą przekonania, pozostając wiernym swojej osobowości i dostosowując ją do swojego rozmówcy. Ćwicz, przewiduj i pamiętaj, że masz tylko jeden strzał! Pozostaje tylko wynegocjować warunki współpracy z inwestorem. Ale to już następna faza!

Similar Posts